Klasse(n)Kracht 2

Op deze studiedag zijn we samen beter onderwijs aan het ontwikkelen

Nationaal Schoolontbijt

Het Nationaal Schoolontbijt richt zich op basisschoolleerlingen en op middelbaarschool leerlingen (brugklas). Dit initiatief biedt lessen (toegespitst op niveau) over gezond ontbijten zodat kinderen spelenderwijs leren en ervaren wat het belang is van een gezond ontbijt.

Transformatieve School 2

We werken samen als team aan onze professionele cultuur door gezamenlijk en gericht te leren. Dit doen we aan de hand van het programma van de Transformatieve school. De Transformatieve School is sinds 2012 een professionaliserings- en cultuurveranderingsprogramma voor scholen in met name stedelijke omgevingen. Het is bedoeld voor leraren en schoolleiders en gericht op het […]

Stichtingsdag 1

We komen met alle scholen bij elkaar op 1 centrale locatie. Op deze dag informeren we elkaar over onze doelstellingen. De dag staat daarnaast nadrukkelijk in het teken van het uitwisselen onze bestuurder over de doelstelling van de organisatie en de voortgang op de verschillende ambities. Door deze Stichtingsdagen hebben we in levende lijve toegang […]

Dag van het Arabisch

De 'Dag van de Arabische Taal' (World Arabic Language Day) wordt jaarlijks op 18 december gehouden en werd in 2010 door de Verenigde Naties ingesteld om cultureel begrip te bevorderen en de dialoog tussen mensen die een verschillende taal spreken te stimuleren. Op deze dag besteden we aandacht aan de Arabische taal. Op 18 december 1973 […]

Zilveren Weken

Na elke vakantie doorloopt een groep bepaalde fasen in het proces van groepsvorming. De periode na de wintervakantie is de Zilveren Weken. In deze Zilveren Weken staan we met elkaar stil te staan bij de sfeer en dynamiek in de groepen. We blikken dan in de klassen en groepen met elkaar terug en we kijken vooruit. […]

Nationale voorleesdagen

Tijdens De Nationale Voorleesdagen draait het op onze school om voorlezen aan kinderen van 4 tot 6 jaar, die zelf nog niet kunnen lezen of net het lezen hebben geleerd. Voorlezen heeft namelijk heel wat voordelen, zoals een positief effect op de woordenschat en het tekstbegrip. Bovendien ontwikkelen kinderen naast hun taalgevoel ook een beter […]

LOKman-gesprekken

LOKman-gesprekken staan voor Leerkracht-Ouder-Kind-gesprekken. We willen in navolging van onze Lokman Alhakeem (de wijze), dat dit gesprek over uw kind vanaf groep 5 mèt uw kind plaats vindt. Lokman was volgens de meeste islamitische geleerden geen profeet en hij leefde in een tijdperk waarin er ook geen profeet was van wie hij had kunnen leren. […]